Novel Minang Pinto Janir, "Pacar Lamo" Episode 9 #DirumahAja

Baca Juga

Oleh : Pinto Janir

Cerah bana langik Padang pagi ko. Kini Yanti lah ka siap-siap pulo handak pai ka Gunuang Pangilun ka tampek bakonyo,  ka rumah Hendra .  Di satu sisi,  sabananyo hatinyo agak barek untuak pai ka Bukiktinggi dek karano lah tajanjian pulo dek Yanti ka maajak bakonyo pai jalan-jalan ka Kawasan Mandeh. Di sisi lain, inyo indak bisa pulo mangatokan kato indak ka Rundi. Tapi, tadi malam inyo lah dapek ide. Pai jalan-jalan indak dibatalkan tapi arah  tujuan nan  digeser ka Bukiktinggi. 

Yanti dari rumahnyo di Ulakkarang pai ka Gunuang Pangilun mamakai go car. Inyo duduak di balakang supir. Baitu oto baru bajalan agak 50 meter, inyo mulai cameh dek karano tiok sabanta supir go car ko mancaliak taruih ka kaco spion dalam oto tu. Nyo lirik-lirik taruih se Yanti nan tampak sadang mamain-mainkan hp di tangannyo tu. Ruponyo Yanti sadang ma WA Rundi. Yanti maagiah kaba ka Rundi  bahaso inyo lah ka siap-siap ka Gunuang Pangilun. 
Yanti mambari tahu pulo ka Rundi tantang perasaannyo nan  sadang cameh di ateh oto  go car ko. 

Lansuang Rundi manelpon saat itu juo. 

“ Yanti, turun sajolah dari ateh oto tu. Bia uda talepon adik-adik  uda nan di Padang untuak mahantakan Yanti ka Gunuang Pangilun tu”, kato Rundi nan sadang di tokonyo tu jo nada suaro nan agak cameh bana kadangarannyo. Inyo cameh kok nyampang tajadi apo-apo jo pacar lamonyo ko ba-a? 

Rundi sangaik indak siap kahilangan yanti. Alah macam-macam se pikiran nan tumbuah dalam pangana Rundi. 

Tapi Yanti manjawek kecemasan Rundi jo mangatokan, mudah-mudahan indak tajadi apo-apo. Yanti indak mangecek an ka Rundi bahaso kaco pilem oto ko  sabana galok . Kalau iko nyo sabuik an pulo  ka Rundi, alamaik Rundi makin batambah cameh dan mungkin juo jo  kato-kato nan  labiah tageh inyo manyuruah Yanti turun lakeh dari oto tu. 

“ Yanti yakin indak ka tajadi apo-apo, sayang?” , tanyo Rundi agak khawatir nan balabiahan. 

“Mudah-mudahan baitu Da. Kalau tajadi apo-apo, Yanti lansuang manelpon Uda...”

“ Lai Yanti catat bara nomor platnyo?”

“ Ondeh indak Da!”

“Kalau baitu turun se lah....!” 

Samantaro oto lah ka ampiang sampai ka arah Simpang Tinju Kandih. Adoh tagarak di hati yanti untuak mintak turun, tapi....

“Dakek lai nyo Da....mudah-mudahan indak ka ba-a   ba-a gai doh !” rado-rado babisiak Yanti manyampaikannyo. 

Baru Rundi agak tanang snek. Sudah tu baru talepon diputuihkannyo. 

Tapi, baitu oto sampai di Simpang Tinju, nan seharusnyo oto ko  belok ka arah suok, ka arah Gunuang Pangilun, tapi supir ko takah-takah ka mahambiak jalan ka arah  kida,  arah  ka Siteba. 

Tantu badampuang darah Yanti dibueknyo. Apolagi dari kaco spion tu supir ko matonyo bantuak urang mangalelek sarupo ka mamakan nak gadih urang se. 

Katikok Yanti ka manelpon Rundi, supir ko lansuang mangecek jo suaro lambek sarato ramah. 

“ Sori yo diak, ambo singgah sabanta ka rumah ko dulu dih. Indak lamo bagai doh. Mahantakan titipan ko senyo ha.Sabanta bana...yo Diak “. 

Supir tu bagageh ka lua sambia mambaok bungkusan ketek. 

Yanti mulai agak tanang. Suaro supir tu indak sabandiang ruponyo jo wajahnyo nan agak-agak kareh snek tu ha. Suaronyo sajuak. Tanyato wajahnyo sajo nan agak  sanga. Indak lamo sasudah tu supir ko naik ka ateh oto tu baliak. Inyo belok an arah otonyo ka arah Gunuang Pangilun. Yanti mulai lega ! 

Sudah tu inyo mangecek. 

“Diak.Adiak ambo caliak jak tadi  persis bana bantuak bintang pilem India...Bantuak Kajol nan adoh di pilem kuch kuch hota hai, tu ha”.

Yanti hanyo tersenyum mandanga supir tu mangecek. 

“Ambo pengagum Kajol ko mah  Diak !” 

Oo patuiklah  apak supir ko jak tadi  tapana-pana neneang mancaliak ka Yanti. Ruponyo apak ko pengagum berat Kajol . E yayai ya.... 

Indak lamo sudah tu, oto ko sampai di tampek tujuan, rumah bako Yanti. Yanti mambarikan lembaran pitih limo puluah ribu ka apak supir ko. 

“ Ko baliaknyo yo Diak”, kecek Pak Supir ko pulo. 

“Indak usah lah Pak. Ambiak sajolah untuak apak, ka untuak anak-anak bagai molah “, Yanti manulak kembalian pitihnyo tu. Si apak sampai bakali-kali mangatokan tarimokasih. 

Sabalun Yanti turun, apak ko turun pulo dari ateh otonyo. Manganyo ko lah?

“ Diak, buliah ambo selfie jo adiak? Ka ambo palanggak-an ka rang rumah ambo bahaso ambo batamu jo Kajol.....hehehehehehe”. 

Yanti ko urangnyo ramah. Indak sombong gai doh. Makonyo tarimolah ajakan baselfie jo Pak Supir tu kini.  

“Mokasih yo Diak !”

Yanti tersenyum dan bagageh mambukak paga rumah Hendra kamanakan kontan dari papanyo ko. 

Alun bel inyo pencet lai doh, Didit anak satu-satunyo Yanti jo almarhum suaminyo Satrio, mancogok mamaluak mamanyo ko.  

“ Mama, Didit kangen mama !” 

Hinggo Hendra jo bininyo nan banamo Rini sarato anak-anaknyo kalua manyambuik Yanti. Sadanbgkan Didit ondak lapeh-lapeh bagayuik di tangan mamanyo ko. Antah ba-a ko lah, bangkik bana manjo Didit pagi ko. Memang alah babarapo malam ko Didit lalok di rumah Hendra, samantaro Yanti lalok surang  di rumahnyo nan di Ulakkarang. 

“ Ba-a Uni, barangkek awak lai?” kato Hendra. Yanti tersenyum. Inyo duduak di ruang tamu rumah Hendra. Didit masih basengko-sengko lamak jo Yanti. 

Sakali lai Hendra batanyo: “ Ba-a uni, pai jalan-jalan wak lai?”

Lah duo kali Hendra batanyo, Yanti alun juo manjawek. Yanti sangajo diam dek inyo sadang mancari  slah ba-a caro manyampaikan bahaso acara pai jalan-jalan digeser dari kawasan Mandeh ka Bukiktinggi. 

“ Hendra....”, lambek-lambek baruYanti mengecek, “kebetulan uni hari ko adoh pertemuan membicarakan bisnis jo uda Rundi di Bukiktinggi....”.

“ Jadi....Batal wak pai Ni?” lakeh Hendra maminteh. 

“Batal indak. Tujuan nan awak ganti. Awak tatap pai jalan-jalan. Tapi indak ka kawasan Mandeh, ka Bukiktinggi wak rami-rami dih....!”

Mandanga ka Bukiktinggi, iyo agak lamah salero Hendra.Dek karano, kota ko alah acok bana inyo kunjungi jo anak-anaknyo. Namun inyo indak lo namuah mampacaliak an kekecewaannyo ka anak mamaknyo ko doh. 

“Indak ba-a doh Uni. Bagi Hendra di ma uni nan ka sanang se lah...” jawek Hendra. Yanti pun lega. 

“ Ayo anak-anak, mari kita siap-siap  lagi....!” kato Hendra. Jo gadang hati, anak-anak Hendra lansuang naik ka ateh oto tu.  

Tapi Didit tampak haniang juo baru. Inyo masih juo basengko-sengko jo mamanyo. Mungkin Didit rindu sangaik ka sang Mama. 

“ Ayo Dit, kita bergerak, Nak !” 
Jo langkah maleh-maleh Didit maikuti mamanyo manuju ka ateh oto. 

Dari dalam kamar tadanga suaro Rini bini Hendra. 

“Tunggu sabanta Da....”, tampaknyo bini Hendra masih alun salasai ba make up. 


Indak lamo kemudian, urang ko lah naik ka ateh oto sadonyo. Nan mambaok oto adolah Hendra. Di sampiangnyo adoh bininyo . Bini Hendra ko tipikal padusi agak panggaya. Kaco mato itamnyo lakek sakali. 

Yanti, jo Didit duduak di kursi tangah. Anak-anak Hendra duduak di bangku balakang. 

Katikok oto ka barangkek, Didit ngecek lambek-lambek ka Yanti. 

“Mama, Didit lupa bawa poto Opa !” 

Ha? Tibo-tibo Didit kok taingek ka Opanyo nan kini sadang di Banduang. Poto papa Yanti ko memang adoh tagantuang di dindiang rumah Hendra. 

Sudah tu Yanti mamintak Hendra untuak mahambiak-an poto sang Opa. Poto tu dibarikan Hendra ka Didit nan lansuang mandekap poto sang Opa nan babingkai jo warna perak tu. 

Didit ko cucu Opa yang paliang disayang. Itu wajar, karano Didit cucu satu-satunyo dek papa Yanti. Apopun kandak Didit, balaku dek sang Opa. 

“ A lagu wak nan ka rancak kini ko Ni?” kecek Hendra sambia mambaok oto. 

“ Cubo Hendra cari di youtube lagu Merepati Tak Pernah Ingkar Janji, penyanyinyo Paramitha Rusady”, kato Yanti sambia taruih mendekap Didit yang asik main game di hapenyo. Nan poto opanyo tatap dalam pangkuan Didit. 

“ Jadih Ni....”, jawek Hendra sambia manyuruah  bininyo mancari lagu tu di youtube. Baitu lagu batamu, melalui bluetooth hp disambuangkan suaronyo ka soundsistem oto.

Baitu lagu ko menggema, Yanti yang memang suaronyo rancak, lansuang ikuik mairingi lagu . Tanyato bini Hendra ko suko pulo ka lagu ko. Baduo-duo molah barangko malagukan Merpati Tak Pernah Ingkar Janji.

Lagu mulai nyala....

“Saat indah kita berdua
merajut kasih
saling bina cinta
tulus murni”

Katikok lirik ko diikuti Yanti, pangananyo lansuang manarawang  ka Rundi. Hatinyo tasadu. Taibo-ibo . Nyo gusuak-gusuak palo Didit nan asik se taruih mamainkan game di hapenyo tu. 

“Tiada ingkar tiada dusta
terucap janji
selamanya cinta
menyatu di dalam kalbu”

Katikok sampai ka lirik nan iko, hatinyo makin luluah lantak. 
 Taibo-ibo surang. Tabayang deknyo maso inyo pindah wakatu SMP ka Banduang dulu tu. Tabayang pulo deknyo katikok surek inyo titipkan dulu ka Mayang anak mamak Rundi nan kanai hati lo diam-diam ka Rundi. Balakangan baru Yanti tahu bahaso surek tu tanyato indak disampaikan Mayang ka kekasihnyo Rundi. 

“Kau kusayangi
hanyalah dirimu di dalam hidup ini
oh...tuhan karuniamu
mampukah kuterima semua suratan ini”

Pas dilirik nan iko bana , tabayang deknyo keindahan malam wakatu basamo jo Rundi di kamar dalam hujan dan patuih tongga. Tabayang dek nyo betapa hangatnya pelukan Rundi dalam keharuan yang indak takatokan. Yanti malulua tangih ka dalam. 

“semuanya kupasrahkan
ke tahta suci
cinta cita utuh
dan abadi
tiada ingkar tiada dusta
terucap janji
selamanya cinta
menyatu di dalam kalbu”

Baitu lagu sampai dilirik ko, Yanti mahambiak kaco mato itam dalam tasnyo. Bukan untuak bagaya. Tapi adolah untuak manyuruak an sabak nan mulai baganang-ganang di ruang matonyo. Inyo indak ingin bini Hendra nan acok mancaliak-caliak ka balakang sambia balagu tu , tacaliak lo dek nyo bekoh  mato Yanti nan sadang basabak hati.  

Itulah padusi. Sadalam apo pun luko di hatinyo, kalau bisa disurukkan, inyo suruak an juo baru mah. Padusi kalau lah manyimpan cinto, cintonyo sampai mati. Yakinlah!

Lapeh dari tabiang, ka masuak ka Lubuak Buayo, langik nan tadi cerah, tibo-tibo lah lindok se. Memang, pado saat kini, cuaca di ateh dunia ko sulik untuak  ditebak. Cewang di langik alun tantu tando ka paneh. Gabak di hulu, baitu pulo, alun tantu tando ka hujan. Rinai di Aiatawa bisa se paneh di Lubuak Buayo. Baitu pulo sabaliknyo. 

Hujan labek sacaro mandadak, alah acok kini tajadi. Labek salabek-labek antah, tibo-tibo taduahnyo sataduah-taduah antah dan bisa se sudah tu  langik tarang lo baliak. Cuaca makin labil.  Tanyato,sarumik-rumik cuaca poilitik, masih bisa wak takok-takok uwok kama atau di ma kiro-kiro ujuangnyo . Tapi indak baitu dengan cuaca langik terkini. Kalau langik kahilangan tando, apo lai nan ka kito jadikan padoman? Adolah raso. Yo raso. 

Dek ulah bapadoman ka raso juolah  mangkonyo Yanti indak pernah rado rindunyo ka Rundi. Baitu pulo Rundi. Urang ko samo-samo takah itu. Samo-samo yakin, kalau suatu saat pasti basuo dalam suato partamuan di ruang maso. Duo kayakinan kalaulah batamu, mako nan tajadi adolah kakuatan untuak mambuek alam mambantangkan ruang. Ruangan partamuan bagi urang baduo ko,  apo mungkin  akan tabantang di alam nyato? 

Samo-samo kito caliak molah. 

Nan jaleh pangana Yanti sabana laruik ka Rundi. Walau hatinyo samulo tak lamak  dek alah mamabatalkan janji ka mambaok bakonya bajalan-jalan ka kawasan Mandeh, namun kini hatinyo tu mulai tanang mancaliak betapa sanangnyo bini Hendra .Hendra sendiri tampak  mambaok oto sambia basiu-siu ketek jo maangguak-angguak bantuak urang bagadang hati. Samantaro anak-anak Hendra lah takalok di kurisi balakang. Didit masih tatap asik main game di hape. Sajak tadi inyo indak basuaro. 

“Apo lagu wak lai Ni.....” tanyo Hendra ka Yanti nan marupokan anak kanduang dek mamak kontannyo. 

“ Oh yo Hend...wakatu di Banduang, uni pernah mandanga lagu Minang. Lain lo lamak-lamak lagunyo. Agak dalam makna liriknyo snek......”

“Sia penyanyinyo tu Ni, Zalmon?”

“Bukan....!”

“AnRoys ndak Ni?”

“Bukan Anroy’s. Diujuang-ujuang lidah uni namonyo....”

“Sia tu Ni?” 

“Itulah, lupo pulo uni ha? Judul lagunyo kalau indak salah uni , Luko tak talupokan“, kato Yanti. Hendra lansuang manyuruah bininya mancari lagu tu di youtube.

“Ooooh, penyanyi jo penciptanyo Pinto Janir ruponyo, Ni. Pinto Janir ko urang Gunuang Pangilun ko mah ni. Subalah rumah da Ir. Rumahnyo indak jauh dari rumah awak tu doh Ni !” 

“Ha? Urang gunuang juo  inyo ko? “ kato Yanti agak takajuik lo stek dek karano lagu ko acok dulu nyo puta-puta katikok rindunyo ka Rundi makin mambangkak. Kini lagu ko nyo simak elok-elok baliak dek Yanti. Walau Yanti  alun hapal bana jo lagu ko , tapi inyo suko...Suko jo liriknyo. Yanti lansuang lo mambukak hapenyo. Supayo inyo jan lupo-lupo, inyo bukak channel youtube Pinto Janir.Nyo caliak dek Yanti, tanyato adoh 161 jumlah vidio Pinto Janir nan tadiri dari lagu dan puisi Pinto. 

“ Rini.....”, Yanti bakato ka Rini bini Hendra, “Uni subscribe youtube Pinto janir”. Dijawek dek Rini: “ Awak iyo lo ni”. 

Sudah tu dari hape Rini nan tasambuang melalui bluetooth ka tip oto, tadanga lagu Luko Tak talupokan  nan dinyanyikan dan dikarang  dek Pinto. 

“Bapadamkan juo 
Suluah nan den tumpangkan
Lah kalam ruang tampek pajanjian
Bacabiak bacampakkan babuang kan
Surek nan den kirimkan.....”

Lirikko mambuek pangana Yanti makin malayang-layang jauh ka Rundi. Sungguah, surek tu inyo kirimkan ka Mayang sabalun pindah ka Banduang. Batahun-tahun Yanti manunggu balasan surek dari Rundi.Tapi tak kunjuang tibo. Tanyato surek tu indak pernah dikirimkan dek Mayang. Justru Mayang nan mambuang surek Yanti ka Rundi ka banda subarang jalan mungko SMP 1 Bukittinggi tu. 

“Baganti batuka jo surek undangan...
Sesonyo denai nan manangguangkan” 

Tabayang dek Yanti katikok inyo dijodohkan papanyo jo Satri. Inyo manarimo satrio bukan karano cinto.Tak. Bukan. Partamo inyo indak bisa manulak keinginan papanyo nan otoriter ka anak tu. Kaduo, inyo lah putuih aso manunggu Rundi. Katikok inyo manarimo pinangan Satrio, di malam partamo, indak adoh urang nan tahu bahaso Yanti manangih diam-diam di balik banta di septrei putih berbercak noda darah. 

Lagu tu taruih bergema. Yanti manyimak dalam hati...

“Runtuah sudah taratak tampek basuo
Lumuik jo tindawan tumbuah di janjang kasiah
Lusuah sumpah nan jo janji
Hanyuik tapian oi tacampak cinto
Hiduik manjadi bayang luko tak talupokan
Baganang-ganang tangih di panantian”

Ya, Yanti kini yakin, penantiannyo akan sampai. Kasiahnyo nan alah lamo hilang kini rang di ruang mato....

Lagu Pinto sarupo mancabiak-cabiak hati Yanti....

“Oi lindok nan maharam patang hari
Baoklah alang ka padang sunyi
Kubuakan hari-hari nan tasulam
Di pulau cinto di gurun dandam
Di pulau cinto di gurun dandam”

Yanti yakin seyakin-yakinnyo, bahaso inyo indak ka pernah mangubua cinto di gurun dandam. Nan tabayang deknyo adolah balayia sampai ka pulau...yo ka pulau cinto basamo Rundi. Apopun itu risikonyo !

Baitu lagu ko berakhir....bini Hendra tapakiak. Dek a? 

“Hati-hati Da !” ampiang se Hendra manyemba anak mudo nan sadang bahape-hape di ateh Honda. 

“Ijan kancang bana mambaok oto Hendra, jalan licin !” Yanti maingek-an Hendra.

Kini ko urang ko lah masuak daerah  Kasang. Hujan lah mulai rado. Jalan indak rami-rami bana. Lalu lintas agak lancar snek. Biasonyo, jalan raya Padang Bukiktinggi ko selalu rami mah.Mungkin dek kini ko indak akhir pakan makonyo agak lancar snek walaupun agak tasandek-sandek dek ulah trik bairiang-iringan dengan jarak dakek. 

Di muko oto Hendra tampak  adoh duo truk nan bajalan bairiang-iriangan. Iko nan sabananyo nan mambuek salah satu sebab macet. Kalau Hendra indak mahambiak inisiatif mamotong truk ko,  alamat urang nan di balakang nan ka sah taniayo. Hendra mancaliak ka kaco spionnyo. Tampak deknyo lah ampek oto adoh di balakang bantuak ikua ula. 

Bakali-kali hendra mancubo handak mamotong. Tapi kesempatan nan tapek untuak mamotong ko alun juo adoh. Baitu tabukak  se saketek kesempatan, nyo takan gas oto sakuek antah dek Hendra. Baitu inyo tibo di tangah, mancogok pulo ciek truk di mungko. Ondeh mak oi. Gantuang bola ko. Bini Hendra tapakiak. Yanti tapakiak. 

Hendra  bantiang kareh setir ka kida. 
Telat. 
Bahu tangah otonyo tatingga . 

Buaaaar....Praaaak !

Dek baitu kareh gaga bunyinyo, sampai kalua urang nan barumah di tapi jalan dibueknyo. Urang-urang dalam kadai di tapi jalan tu lansuang mahambua mancaliak apo nan tangah tajadi. Sarantak urang kadai basorak: “ Astaga, urang balangga....!”

Indak dapek diagak.Badaram sabana kareh. Truk  mahantam pintu subalah suok oto. Didit indak sempat mamakiak. Inyo jo poto opanyo nan babingkai kaco tu takapiak. Kaco bingkai poto tu mancabiak paruik dado Didit.  Yanti tagagau. Darah manyambua baserak. 

Mujua sapanjang hari, malang sakijok mato. Untuang nan indak taraiah, malang nan indak tatulak. 

Didit maaguik-aguik, Yanti tak sadarkan diri. Duo anak Hendra di balakang salamaik. Hendra taakuak kapalonyo ka setir. Bininyo lah rabah manggajalejo dan angok-angok i pulo.  

Masyarakaik bahambua bakarumun. 
Sabagian baupayo untuak  manolong. Sabagian sibuk mamoto-moto jo hapenyo. Adoh pulo nan live youtube jo live FB bagai. 

Antah sia kolah. Urang dalam musibah, adoh pulo di antaro karumuan massa tu nan mangaja ka muko oto Hendra. Ruponyo pai mancataik plat nomor untuak ka nyo tembak ka bete. 

“ Anam baleh di balakang e. Aden tembak ampek angko !” kecek anak mudo tu ka kawannyo. 

Samantaro masyarakaik berhasil mengevakuasi para korban di ateh oto tu ka sebuah lapau di pinggia jalan. Duo anak Hendra manangih-nangih. Yanti, Hendra jo bininyo indak sadarkan diri. Nan parah tu adolah Didit. Badarah-darah. Inyo maaguik-aguik hangok, sambia taruih bantuak manggigau maimbau-imbau : “ Papa...mama....papa...mama.....opa.....”. 

Beberapo masyarakaik tampak baupayo mahambek oto pribadi untuak mambaok korban ko supayo lakej dilarikan  ka rumah sakik.

“ Pak....Pak...tolong baok ka rumah sakik Pak....!”  seorang pemuda sinan tampak mahantikan oto kijang nan disupiri dek surang apak-apak. 

“ Ondeh maaf yo, ambo tagageh ha !” 

Apak tu cigin. 

Beberapa pemuda  maupayokan  pulo untuak mahambek oto nan lain. 

“ Pak tolong Pak...ibo wak Pak....anak tu Pak ha.....” seorang pemuda  nan lain manunjuak ka arah Didit nan balumuran  darah....

Dulu wakatu kampanye banyak oto ambulan bamerek dan bagambar caleg nan simpang siur di tangah jalan tiok cacah. Kini kama ko lah oto-oto ambulan tu yo?

“ Sori...sori, ambo adoh paralu bana ha . Cubo ambek oto pik up nan dibulakang oto ambo ko “, si apak ko manunjuak ka oto pik up Mitsubishi  L300 nan biasonyo mambaok karambia. 

Beberapo pemuda ko lakeh-lakeh balari ka arah oto L300 nan sadang indak bamuatan tu. 

Samantaro masyarakaik makin banyak nan bakarubuang maliek para korban nan diamankan  di lapau tu. Ndeh...banyak e lai nan mamainkan kamera. Adoh gai nan sadang liver bantuak reporter di TV. 

“ Sanak sadonyo, siang ko alah tajadi kecelakaan maut. Iko korbannyo. Kini babarapo pemuda sadang mananti oto ka mambaok korban ka rumah sakik...” 

Kajadian tu sangaik capek. 

Supir L300 ko agak kareh bantuak urangnyo. Agak pareman. Di tangannyo adoh tato love ngenek. 

“ Da...bisa mintak tolong Da...tolong baok korban ko ka rumah sakik Da...!” 

Supir nan bantuak pareman ko bagageh turun. Nyo lansuang manuju ka arah korban. Tapi bersamaan jo itu polisi tibo sarato babarapo oto ambulan, agaknyo mungkin ambulan dari Puskesmas Lubuakaluang mah. 

Yanti dilarikan jo ambulan tapisah dari anaknyo. Dek karano keadaan korban ko parah jo gawat mako ambulan tu malarikan para korban ka Padang ka RS DR M Djamil !

Di tangah jalan, di antaro raungan bunyi sarine, Yanti mulai siuman. Kesadarannyo pelan-pelan puliah. Nyo caliak ka suok, tampak bini Hendra. Nyo caliak ka kida, tampak Hendra sadang pingsan pulo. Nan indak nampak dek nyo adolah anaknyo. Di antaro padiah jo sakik, nyo mahimbau-himbau namo Didit. 

“ Didit...Didit...di mana engkau Nak “.

Seorang petugas medis di ateh oto tu mancubo mananangkan Yanti. 

“Tenang Buk...tenang Buk...anak ibuk aman kok...”

“Anak saya di mana?” 

“ Di ateh ambulan ciek lai Buk....Anak Ibuk aman. Tanang Buk. Sabanta lai awak tibo di RSUP DR M Djamil.....”, kato perawat tu pulo. 

“ Boleh saya minta tolong...? Tolong hubungi...”

Perawat itu lakeh-lakeh mambukak hapenyo. 

“ Bara nomornyo Buk ?” 

Yanti menyebutkan nomor HP Rundi. 

“Lah tasambuang Buk......” kecek perawat tu sambia malakokkan hape ka talingo Yanti. 

“ Uda......Uda..... !” Yanti tak mampu bakato-kato . Nan didanga dek Rundi hanyo tangih Yanti. 

“Adoh apo Yanti...adoh apo Yanti?” Rundi mulai cameh. Sangaik cameh. 

“Kami kecelakaan...!”

Takkk!

Raso kalapeh tali jantuang Rundi mandanganyo. Inyo tahaniang.Inyo tahanok. Inyo maraso basalah. Basalah bana. Inyo nan mamintak Yanti ka Bukittinggi. Harusnyo inyo indak paralu mamasokan Yanti untuak harus hari kini ko juo ka Bukittingggi. Kalau sekiranya wakatu bisa diputa ka lakang, Rundi mamiliah bia inyo nan barangkek ka Padang. Bukan Yanti. Iko nan manjadi penyesalan baginyo. 

“ Didit...Da...Didit Da !” 

Makin lamo makin lamah suaro Yanti. Sudah tu suaro tu diam. Nafasnyo naik turun. Perawat lakeh-lakeh mamasangkan oksigen ka Yanti. 

Kalau tajadi apo – apo tahadok Yanti dan Didit, Hendra sarato bininyo Rini, Rundi indak ka mampu memaafkan dirinyo sendiri ! 

Penyesalannyo akan manjadi penyesalan saumua hiduik. Pisau cintanyo pasti mahujam-hujam tapek ka ulu rindu. Hatinyo akan samakin ngilu mengenang Yanti kalau keadaan paliang buruak tajadi. 

Picayolah...

(Basambuang)
[blogger]

Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Diberdayakan oleh Blogger.
F